המאבק מול ברוש: בכירי אלקוברה קיבלו בונוסים גם ב-2016

עלות שכרו של המנכ"ל ירון דניאלי – 1.5 מיליון דולר ■ ביהמ"ש המחוזי ת"א דן בבקשת צו המניעה שהגישה החברה נגד כינוס אסיפת בעלי המניות

המאבק בין הקרן האקטיביסטית ברוש לבין חברת התרופות אלקוברה (שהקרן הגיעה בה להחזקה של 17%) עובר לזירה המשפטית. ברוש ביקשה בשבוע שעבר לכנס אסיפה של בעלי המניות באלקוברה
לשם החלפת הדירקטוריון. אלקוברה מצידה פנתה לביהמ"ש בבקשה כי ימנע את כינוס האסיפה שזומנה לסוף מאי, אשר לדבריה נוגדת את תקנון החברה. בשלב זה אישר השופט חאלד כבוב בבית המשפט המחוזי בתל-אביב עיכוב של שבוע שבמסגרתו יבחן את הדברים.

המאבק בין הצדדים מתרחש על רקע ירידה חדה במניית אלקוברה בשנים האחרונות, בעקבות מספר כישלונות של החברה בניסויים קליניים בתרופות שפיתחה לטיפול בהפרעות קשב. המניה איבדה 95% מהשווי בו נסחרה בספטמבר 2014, על רקע כישלון הניסוי המרכזי בתרופת הדגל שלה לטיפול בהפרעה, וכיום החברה נסחרת לפי שווי של 32 מיליון דולר בלבד – מתחת למזומן שבקופתה.

במקביל, התפרסם הדוח המלא של אלקוברה לשנת 2016 ובו נתונים לגבי שכר הבכירים בחברה – אחד הנושאים בהם התמקדה הביקורת של קרן ברוש נגד אלקוברה. על פי הדוח, המנכ"ל ד"ר ירון דניאלי קיבל ב-2016 שכר בעלות של 1.5 מיליון דולר, מתוכו כ-900 אלף דולר באופציות וכ-85 אלף דולר בונוס. השכר של דניאלי נמוך במקצת ביחס ל-2015 (אז קיבל 1.6 מיליון דולר כולל הבונוס). סמנכ"ל הכספים תומר ברקוביץ' קיבל שכר של 880 אלף דולר, מתוכו בונוס של 93 אלף דולר – זהה לשכרו ב-2015.

לצפייה בכתבה לחצו כאן