הצל המאיים על ההנהלות של חברות ציבוריות כושלות, מפסידות וחמדניות

הדיווחים בימים האחרונים על המאבקים של בעלי מניות מיעוט בדירקטוריונים של פריורטק וצרפתי מסמנים התעוררות בשוק ההשקעות האקטיביסטיות – שנשלט עד כה בעיקר בידי קרן ברוש, בעלת פוזיציה במטומי, אלקוברה וקמהדע

הפעילות בזירת ההשקעות האקטיביסטיות מתחממת. הדיווחים בימים האחרונים בנוגע לפוזיציות שפתחו בעלי מניות בשתי חברות ציבוריות – פריורטק וצרפתי – משקפים את הרחבת הפעילות של שני גופים: קרן גיא אקוויטי בהובלת עודד גל (לשעבר מנכ"ל קרנות הנאמנות של אי.בי.אי) ואתו שוקי הון.

שני הגופים הם שחקנים קטנים יחסית, בשוק שאותו מובילה בינתיים קרן ההשקעות ברוש, והיא השחקן הכמעט בלעדי בו. ברוש, שמנוהלת בידי אמיר אפרתי עם שותפיו אסף פרומרמן ושחר קינן, היתה מעורבת עד לפני כשנה בעיקר בפוזיציות שקשורות להסדרי חוב – באמצעות רכישת האג"ח של אי.די.בי, דסק"ש, אנגל משאבים ואדרי אל. לפני כשנה היא עברה בעיקר לפוזיציות בשוק המניות.

הפוזיציות הבולטות של ברוש כוללות אחזקות משמעותיות בחברת הפרסום המקוון מטומי ובחברות הביומד אלקוברה (שקרסה ונמצאת לקראת מיזוג), ובאחרונה גם ב קמהדע. בעוד משקיעים מוסדיים מחפשים לרוב השקעות בחברות שמנוהלות היטב, ושפוטנציאל הרווח שלהן טמון באסטרטגיה הקיימת – משקיעים אקטיביסטים תרים בדרך כלל אחר חברות שנקלעו למבוי סתום במהלך עסקיהן, ולעתים גם איבדו את אמון השוק. בדרך כלל הם מנסים לגייס את התמיכה של בעלי המניות למהלכים שיאפשרו להציף ערך באמצעות שינוי דרסטי בניהול, שלא פעם כולל החלפה של המנהלים הבכירים בניגוד לרצונם.

לצפייה בכתבה לחצו כאן